Póréhagymás vegán burgonyakrémleves




Már egy ideje nézegetem ezt a receptet a vega/vegán szakácskönyvben (Deborah Gray: 500 vegetáriánus étel) ráadásul a hét eleji cudar időjárás is egy tányér forró krémleves felé döntötte a mérleg nyelvét!
Így történt, hogy vásároltam két jókora póréhagymát, szójatejet és tejszínt, és nekiláttam a levesnek. Az eredeti recept szerint, inkább burgonyaleves, de én jobban szeretem  a krémleveseket, így csökkentettem a tej mennyiségét.
Krémes, lágyabb ízű leves készült, ne sajnáljuk hozzá a friss kaprot és szerecsendiót!



A levest direkt vegán változatban készítettem el, bár én magam nem vagyok az, mégis, sok szimpatikus receptet látok például ebben a szakácskönyvben is, úgyhogy biztosan lesznek még ilyen receptek az oldalon!

hozzávalók

2 nagy póréhagyma, karikázva
2 gerezd fokhagyma, átnyomva
3 közepes burgonya, apróra vágva
1 liter zöldségalaplé
1 babérlevél
tengeri só, őrölt fekete bors
2 dl szójatej (vagy zabtej)
1 dl szójatejszín
őrölt szerecsendió
friss kapor (vagy szárított)

folyamat

Forrósítsunk egy lábasban olívaolajat, tegyük bele a póréhagymát és a fokhagymát, fedjük le, és pirítsuk kis lángon kb. 5 percig, időnként megkeverve, nehogy a póréhagyma megégjen, mert akkor megkeseredik.
Dobjuk bele a burgonyát, öntsük fel az alaplével, és fűszerezzük babérlevéllel, sóval, borssal.
Forraljuk fel, azután vegyük kicsire a lángot, fedjük le a levest, és főzzük addig, amíg a burgonya megpuhul, ez kb. 20-25 perc.

Amikor kész, vegyük ki a babérlevelet, és a levest turmixoljuk simára botmixerrel. 
Öntsük bele a zab/ vagy szójatejet (az eredeti recept szerint 5 decit)
Ízesítsük friss vagy szárított kaporral, szerecsendióval, és krémesítsük szójatejszínnel.
Melegítsük át, majd tálaljuk kaporral és szerecsendióval!









Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...