Tökmagos pogácsa goudával




Az imént hajtottam végre egy technikai manővert a blogon, mert hetek óta nem tudtam képet feltölteni az oldalra...:) Ez nagy szó...tőlem legalábbis, a másik manőver majd a receptek csoportosítása lesz...majd..
Szóval visszatértem, nem is akármivel, sós aprósággal..de még milyennel...igazi csemegével! Jó lesz?? Az a helyzet, hogy hónapok óta készülök feltenni a pogácsa receptet a blogra, ha már nyár óta egyfolytában sütöm...mert ez a recept, egyszerűen szerintem tökéletes! Kelesztés nélküli, azonnal nyújtható tésztát kapunk, két tepsire való pogácsa halommal, ami most egész pontosan 54 db pogit jelentett! Persze ez attól is függ, hogy vékonyabbra, vagy vastagabbra nyújtjuk a tésztát!
Az eredeti receptre Kriszta Konyhájában (na, finomságokban ott sincs hiány) bukkantam rá, még a nyáron, épp kisegített egy hirtelen kitalált baráti összezörrenés előtt! Itt is köszönöm!! :) Nem csalódtam, kb. 5 perc alatt elpusztította a 'jónép'...
Egyébként, ha sima sajtosat szeretnétek készíteni, akkor mindenképp kattintsatok a linkre!!! Azt a változatot is megsütöttem jó párszor, nem fogtok csalódni! Én most egy picit módosítottam a recepten, de nincs jelentősége, mert mindenhogy finom!
Nálunk mostanában állandóan ez a tökmagos verzió készül, ez a sláger!

Hozzávalók (54 db pogácsához)

400 g liszt
2 tk só
50 g kocka élesztőnek a fele, morzsolva
6 ek reszelt gouda sajt
kb. 3-3,5 ek reszelt füstölt sajt (most karaván)
250 g Rama kocka
4 ek hámozott tökmag
150 g tejföl (kis doboz)

tetejére

1 egész tojás felverve
reszelt gouda és füstölt sajt vegyesen




Folyamat

A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a reszelt sajtokat, elmorzsoljuk a lisztes eleggyel a kockára vágott margarint, beleforgatjuk a tökmagot, és a tejföllel puha tésztát gyúrunk. (Ha kell, akkor egy picit lisztezzük!)
Nem kelesztjük, lisztezett deszkán azonnal gyúrjuk, (kb. 7-8 mm-re) és pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
A tetejüket megkenjük a felvert tojással, megszórjuk reszelt sajttal, és előmelegített sütőben, kb. 20-25 perc alatt megsütjük.



Megjegyzések

Kati üzenete…
Ilyen sajtot még sosem ettem, de csak jót olvastam róla, finom lehet a pogácsában is:)
Elena üzenete…
Kati, kicsit zsírosabb, a színe sárgább, de sós apróságokhoz kifejezetten finom! :)
iza üzenete…
Szia

követtem a mennyiségeket de nem kelt meg sütés közben egyáltalán.
25 perc alatt majdnem sötét barna lett nem olyan világos mint a tied.
Elena üzenete…
Izabella!
Szomorùan olvastam, fogalmam sincs, mi lehetett a baj! Sajnálom, bár nem a saját receptem, bátran ajánlom mindenkinek!! Pont azért szeretem, mert nem kell kelesztgetni, hajtogatni, és puha még másnap is...bár a másnapot nálunk ritkán éri meg! Nekem kellett a 25 perc a sütéshez, de ezek szerint a te sütőddel kevesebb idő is elég a pogácsáknak!

Amit megkóstolnátok a héten...