Frittata cukkinivel

Tudom, nem egy monumentális étel, viszont isteni finom és nálunk igazi nagy kedvenc!! Én kifejezetten szeretem molnárkába/vagy ropogós bagettbe pakolni, a frittata tetejére pedig egy szelet 'jófajta' olasz sonkát teríteni, és már el is készült a szendvics. A frittata nem más, mint olasz tojáslepény, az én nagy kedvencem a sima petrezselymes, méghozzá rengeteg, frissen aprított petrezselyemmel....hmmm...Ja, és mondanom sem kell, a páromnak ugyanezt a szép/kerek/egész lepényt szoktam szervírozni...ezzel a verzióval alakított ki erősen függő viszonyt!!




Hozzávalók 1-2 fő részére
Ez a frittata most egy kb. 20 cm átmérőjű serpenyőben sült
4 fő részére duplázzuk az adagokat, és keressünk egy nagyobb serpenyőt

4 tojás
1 kicsi (egész) cukkini (vagy egy nagyobb cukkini fele)
1 csokor petrezselyem
1 duci gerezd fokhagyma
kb. 1 ek parmezán

olívaolaj


Folyamat

A fokhagymát vékony szeletekre vágjuk, a petrezselymet felaprítjuk, és reszelünk egy kevés parmezánt.
A tojásokat felverjük, sózzuk, hozzáadjuk és elkeverjük benne az aprított petrezselymet, a fokhagymát és a parmezánt. A fokhagymát a cukkinihez is adhatjuk, amikor megpirítjuk a serpenyőben.
A cukkinit megmossuk és felkarikázzuk. Egy serpenyőben olívaolajat forrósítunk, majd pár perc alatt átpirítjuk. Ráöntjük a tojásos keveréket, majd kis lángon (kevergetés nélkül) mindkét oldalát megsütjük.
Ízlés szerint borsozhatjuk is.
Egy kis ötletadó: A forrás teljes mértékben olasz és családi :) A cukkinit nem fontos karikára vágni, akár le is reszelhetjük, majd amikor olívaolajon átpirítottuk (szigorúan fokhagymával) akkor ráöntjük a tojást, és ebben a formában sütjük meg a lepényt.




Megjegyzések

Kati üzenete…
Nagyon finom lehet, én is szoktam hasonlót készíteni, mi egyszerűen csak pupos rántottának nevezzük.:) Nagyon finom.
Elena üzenete…
Na ezt az elnevezést sem hallottam még....mindig tanul az ember lánya valami újat! :)Fininek amúgy tényleg fini!! :)
Éva üzenete…
Nagyon guszta, csak azt tudnám mi az a frittata?
Elena üzenete…
Éva!
:)
Semmi extra....tulajdonképpen egy egyszerű tojáslepény, amit rengeteg hozzávalóval lehet kombinálni. Lehet a tojáshoz keverni tejszínt, reszelni hozzá sajtot...Készítheted póréhagymával, lilahagymával, petrezselyemmel és még egy csomó mindennel!! Meggyőző?? :))

Amit megkóstolnátok a héten...