Parmezános-rozmaringos rudak








Lássuk csak.....este tésztát bekever....folpackba csomagol....én a szokott helyemen, tészta pedig a hűtőben pihen egész éjjel, reggel frissen és üdén tésztát kinyújt......kertbe kirohan, illedelmesen elkér pár friss levelet a rozmaringbokortól....sütőt beizzít.....na, valahogy így készülnek errefelé a sós rudak...
Huhh, ez a parmezános-rozmaringos verzió isteni......eddig mindig csak sima sajtosat készítettem, nem is értem miért??
Több hónapos kisérletezés eredménye a mostani recept...ezt elvettem, azt hozzáadtam. A jelenlegi verzióval elégedett vagyok. Sokan készítik tejföllel, én is próbálkoztam vele, de aztán maradtam a joghurtnál.

Hozzávalók a tésztához (kb. 40 darab)

1 Rama kocka margarin
3-4 ek púpozott reszelt parmezán
1 kis dobozos natúr joghurt (140 g)
40 dkg liszt
1 tk só

A tetejére
1 tojás felverve a kenéshez
aprított friss rozmaring
kevés reszelt parmezán




 
Folyamat

A tészta hozzávalóit előző este is bekeverhetjük, ha viszont frissen melegében készítjük, akkor is pihentetni kell egy órát a hűtőben.
A lisztet egy nagyobb tálba szitáljuk (könnyebb a dolgunk ha egy deszkán gyúrjuk össze a hozzávalókat) elkeverjük benne a sót.
A kockára vágott vajat elmorzsoljuk a liszttel.
Hozzáadjuk és elkeverjük benne a reszelt parmezánt, majd az egészhez keverünk egy doboz joghurtot.
Egynemű tésztát gyúrunk belőle, folpackba csomagoljuk és hűtőbe tesszük.
A gombócot megfelezzük, majd az egyiket lisztezett deszkán kinyújtjuk kb. a sütőlemezzel azonos méretre.
Kibéleljük sütőpapírral a sütőlemezt, áthelyezzük rá a tésztát, derelyevágóval vagy egy éles késsel kb. 1 centis csíkokra vágjuk, megkenjük a felvert tojással, megszórjuk rozmaringgal és parmezánnal, majd előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt szép pirosra sütjük.
A másik tésztagombóccal is ugyanígy járunk el, viszont a sütéshez már kevesebb idő is elegendő.

 


Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...