Leveles áfonyás

 
 
 
Ha volna két életem......vagy rengeteg szabadidőm...na jó nem is rengeteg, de egy icipicivel több...hogy gyúrhassam a tésztát és olvaszthassam a csokoládét és pörköljem a mandulát/diót és süssem a kenyeret és.....és egyáltalán...
Fentiek tükrében összedobtam egy hippergyorsan elkészíthető, hipperguszta finomságot. Az ötletet http://www.samy-bistro.blogspot.com/ blogon találtam még a múltkor és azóta sem hagyott nyugodni. Én egy kicsit átalakítottam és megbolondítottam mandulával. Adva volt egy csomag leveles tészta, dzsem, egy kis szeletelt mandula...és ennyi. Ebből gazdálkodtam. Ahhoz képest hogy ma pogácsát szerettem volna sütni....csak ennyire változnak a dolgok!
Tehát, a leveleset ajánlom azokra a napokra, amikor nincs idő semmire sem (ez gondolom ismerős)....de ennek ellenére nagyon ennénk valami édeset, valami otthon gyártottat, valami egyszerűt...na és a hűtőben árválkodó dzsemnek is találnánk végre egy jó kis helyet....


Hozzávalók

1 csomag leveles tészta (nálam Tante Fanny)
kb. 3 ek áfonya dzsem (vagy bármilyen ízű, ízlés szerint)
kb. 1 ek szeletelt mandula a tetejére
1 pici tojás
porcukor a tálaláshoz

Folyamat

A leveles tésztát kitekerjük és sütőlemezre tesszük
Aki ügyes, az 3 részre osztja a tésztát képzeletben, én óvatosan késsel jelöltem meg a 3 részt
A középső részre rákanalazzuk a dszemet, majd egyenletesen eloszlatjuk a tésztán.

 


A tészta széleit mindkét oldalon végig bevagdossuk és ráhajtjuk a lekváros részre, mintha fonást készítenénk.


 
Megkenjük a felvert tojással, és megszórjuk a mandulaforgáccsal.
 
 
 
 

Előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt szép aranybarnára sütjük.
Porcukorral tálaljuk, és meglepjük későn kelő családtagjainkat a leveles finomsággal!




Megjegyzések

ChezSandra üzenete…
Húúúúh... ezt meg kell, hogy csináljam!!!

köszi!!!
Elena üzenete…
:)) Szerintem én is sütöm még egy párszor...lehet h legközelebb mascarponéval és eperrel fogom kombinálni...hmmmm..
ChezSandra üzenete…
megcsináltam. bár picit más töltelékkel, de megcsináltam. háááát.... alig bírom abbahagyni... Köszi!!!!

Amit megkóstolnátok a héten...